donderdag 10 juli 2008

zwart-wit maar vooral alles wat er tussen zit.


Voor de wedstrijd van Textiel Plus heb ik verschillende quilts gemaakt. Ik ben begonnen met gradatieverven met zwarte Procion verf. In twaalf stappen van zwart naar bijna wit.

Vervolgens maakte ik twee quilts en las toen dat de maximale afmeting 50 bij 50 cm. mocht zijn, dat waren ze dus niet............Nieuwe stof geverfd ( wat een straf) en weer opnieuw begonnen.

Het grote ontwerp in het klein en nu is deze ook weer te groot, want hier is de maat 12 bij 12 inch. Gelukkig heb ik een hoofd vol ideeen, dus er komt vast nog wel iets nieuws uit voor de deadline

2 opmerkingen:

Margeeth zei

Mooi Simone,
Ik vind het altijd heel bijzonder om te zien welke kleur je krijgt als je zwarte procion verdunt, wordt een beetje blauw-grijs. Als je bruin verdunt, dan wordt het weer een ander soort grijs.

Marion zei

Wat een mooi ontwerp, met een sterk lijn gebruik, hé wat jammer nou dat het te groot is.