zaterdag 5 juli 2008

Surface Design




Vandaag een paar uur met Surface Design bezig geweest, dit is stof bewerken, dit kan op verschillende manieren. Deze heb ik gebruikt: washes, monoprint, stempelen, zeefdruk en met de spuitfles. Heb 5 meter stof in allerlei verschillende maten geknipt. Dit keer heb ik Pebeo verf gebruikt in de kleur zwart. Door snel en niet te lang na te denken, kom ik vaak aan mooie resultaten. Ik heb de stof nog maar één keer bewerkt, soms laat ik ze zo, maar meestal bewerk ik de stof nog met andere technieken zodat ik "lagen"opbouw. Ja en nu nog strijken, dat doe ik vanavond maar als het wat koeler is.....zucht, moet toch gebeuren want door te strijken fixeer je de verf op de stof.


3 opmerkingen:

Wietske zei

Mooi gezicht al die verschillende motieven! Ik denk wel dat je genoeg stof hebt voor 12'x 12'.

Margeeth zei

Mooie stoffen Sonja,

Je kunt ze ook fixeren door ze 10 minuten te bakken in de oven (bij 125 graden)

Anoniem zei

Da's een mooi effect met dat zwart! Inspirerend!