woensdag 16 juli 2008

Hier klopt iets niet.

Bij de derde les van 'quilten speciaal' kregen we als huiswerkopdracht het maken van stempels waarmee je stoffen met een contrast erin kunt maken. Dus bijvoorbeeld groot en klein en dan een heel groot stempel en een heel klein stempeltje gebruiken.

Toevallig was voor deze groep het nieuwe thema zwart-wit (en alles wat daar tussen zit). En als zwart wit geen contrast is, dan weet ik het niet meer. Dus heb ik besloten om deze twee dingen te combineren. Ik heb stempels gemaakt met de woorden zwart en wit erop en hiermee met zwarte en witte verf op zwarte en witte stof gestempeld. En daar heb ik dan weer een quiltje van gemaakt:


En toen ik het quiltje af had, was het eerst wat jongste zei: "het klopt niet". "Wat klopt er dan niet?" "Nou, hier staat 'zwart' maar de letters zijn wit." "Ja, maar daar onder staan toch zwarte letters?" Jaha, maar dat klopt ook niet, kijk maar dat stofje is helemaal niet zwart, maar wit"
Dus hoe je er ook naar kijkt, er klopt altijd iets niet.....

This post is crossposted to Margeeth's quiltblog.

4 opmerkingen:

Marion zei

Je quiltjte is goed geworden, maar er klopt inderdaad iets niet, haha.

Anoniem zei

Ondanks dat het niet klopt vind ik het toch een heel leuk quiltje geworden.
petje af hiervoor

Anoniem zei

Misschien denken we wel te zwart/wit!
In ieder geval een leuke quilt met stof tot nadenken...
Lya

mia zei

Wat een logica voor zo'n jochie, goed gezien van hem.
Al met al wel een leuke speling van woorden en stof.
mia