zondag 27 juli 2008

Stitches And Lines #1


Stitches staat symbool voor: Tijd. Iedere stitch staat voor een seconde, hoeveel tijd hebben we eigenlijk? Vooral in deze tijd is iedereen gejaagd en worden er dingen van ons verwacht, hebben we eigenlijk wel tijd voor elkaar? Soms zou je de tijd willen stoppen, en dingen willen veranderen. Anderen meer tijd willen geven, tijd is een kostbaar iets het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar dat is het niet.

Lines staat symbool voor: Ons leven. Hoe gaan wij hier mee om, wat doen we er mee? Voor iedereen weer anders, de één vindt geld en status belangrijk, de ander gezondheid, vriendschap, liefde. Sommige levens zijn met elkaar verbonden in voor en tegenspoed.

Dit quiltje draag ik op aan mijn neef Denny, zijn leven zag er anders uit als de onze, en het was zijn tijd om te gaan. We missen hem erg.

Tevens geeft het een tijdslijn weer van iemands leven voor de één eenvoudig voor de ander gecompliceerd. De losse draden in dit werkstukje geeft aan dat niemand perfect is. Dit keer geen hoogstandje te weinig tijd er zijn op dit moment belangrijkere dingen in mijn leven.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Sonja,
Ik vind het prachtig, en zoals zo vaak bij een kunstwerk is het het verhaal wat het kunstwerk zijn waarde en kracht geeft.

Ine

Margeeth zei

"Less is more" gaat in dit geval zeker op.

Anoniem zei

Hallo Sonja
Ik vind het wel een hoogstandje !

Anoniem zei

hai Sonje

Ik vind hem erg mooi, heel symbolisch. Wat maken jullie trouwens prachtig werk! Het gaat toch wel goed met je gelet op je laatste opmerking!?

groet corien