vrijdag 7 januari 2011

Pink Ribbon

Het roze lintje, beter bekend als 'Pink Ribbon', is inmiddels het internationale symbol in de strijd tegen borstkanker. Met behulp van genen onderzoek is het nu mogelijk om vast te stellen of er een borstkankergen aanwezig is. Als dit gen wordt aangetroffen dan hebben deze mensen, en vooral vrouwen, een hoog risico om deze ziekte te krijgen.

In de maand oktober, toen het thema Genen bekend werd, wordt er door de stichting Pink Ribbon elk jaar aandacht gevraagd voor deze ziekte. Naar aanleiding hiervan heb ik onderstaande quiltje gemaakt. Het geeft de aangetaste cellen weer als gevolg van borstkanker. En de 'pink ribbon' is toegevoegd als teken van de strijd tegen deze ziekte.

6 opmerkingen:

Hilde van Schaardenburg zei

Marjon, deze vind ik heel goed gelukt, een werk van een kunstenaar.
groet
Hilde

Marion zei

Van de quiltjes met dit thema, vind ik dit één van de mooiste die gemaakt zijn. Je hebt dit thema heel erg goed uit gedrukt, mijn complimenten.

noor zei

Marjon, ik kan me volledig vinden in de woorden van Sonja! Super!

petra zei

Mooie kleuren en een mooi ontwerp. 't heeft even geduurd maar uiteindelijk wel iets moois opgeleverd! Petra

marjolijn zei

Ik hoop dat ik toch mijn mening mag geven, al behoor ik (helaas) niet tot deze groep. Maar wat heb je dit prachtig uitgevoerd. Inderdaad een toppertje in deze serie. Mijn complimenten.

Lya zei

Een prachtige quilt en heel bijzondere weergave van het onderwerp.
Lya