zondag 30 januari 2011

Fragments


Een tekst ruim gedefineerd, is een reeks talige tekens, zoals letters, symbolen of klanken, die in een communicatieve situatie als geheel wordt ervaren. (uit wikipedia).
Ik zal TEKST en uitleg geven van dit quiltje die ik heb gemaakt. Ik ben gek op zeefdrukken en heb o.a. een paar waar teksten op staan. Het alfabet van William Caslon is er één van. Met dit alfabet had ik laatst verschillende stoffen mee gezeefdrukt, die wou ik gaan gebruiken voor dit thema. Maar nou wil het toeval dat ik allemaal restjes had bewaard met verschillende teksten erop. Hier heb ik repen van gescheurd, en die allemaal op een ondergrond gestikt. Daarna heb ik het machinaal gequilt. Het lijken nu net fragmenten of flarden uit een boek, die je leest en wilt onthouden. Vandaar dat ik mijn quiltje de naam "Fragments" heb gegeven.

2 opmerkingen:

Margeeth zei

Goed gebruik van restjes, heel erg mooi.

Corryna zei

Wat een mooi kleurenpalet Sonja. Die kleuren matchen echt heel mooi met elkaar.