zondag 21 december 2008

portret quiltje




Mister Korsakov

Hier is dan mijn portret.

Ik werk inmiddels 30 jaar in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis.Hier worden uitsluitend patienten met kanker behandeld. In mijn werk als verpleegkundige op de afdeling k.no worden veel mensen behandeld met een alcoholprobleem.

Bij veel alcoholmisbruik krijg je uiteindelijk de ziekte van Korsakov. Hierbij is je kortetermijngeheugen ernstig verstoord.

In de praktijk betekend dat deze mensen niets kunnen onthouden.Mijn werk is o.a beoordelen of deze patienten een behandeling aankunnen en in welke setting dat moet gebeuren.


Wat heb ik gedaan:

Een sheet gemaakt van een hoofd deze met een zeefdruk op stof gemaakt.

De stof geverfd en daarna bewerkt. Eerst met de punchmachine rode wol erop gepuncht. Hierna tule eroverheen en geborduurd. In het 1e gezicht is de persoon nog compleet bij de volgende portretten wordt het steeds minder. Dit heb ik uitgebeeld door steeds minder te borduren.

De achterkant is dezelfde zeefdruk maar dan op gaas en delen afgedekt met repen krant.

Het gezicht is niet meer te herkennen.

Ik heb er met veel plezier aangewerkt.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi wilma
groetjes petra

Marion zei

Ik moest even goed kijken voordat ik het gezicht ontdekte, ik vind je kleurgebruik erg mooi.En dat je deze mensen met de ziekte Korsakov een "gezicht"geeft.

Hilde van Schaardenburg zei

Wilma, ik vind het een ongelooflijk sterk werk!
groet Hilde