maandag 29 december 2008

De kerstdagen zijn inmiddels voorbij, ik hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad. Voor mij was het lekker dat het weekend er aan vast zat, zo had ik ineens vier vrije dagen achter elkaar, en daardoor tijd genoeg om mijn portret quiltje af te maken, nog net op tijd.

Ik vond het een moeilijk, maar uitdagend thema, en wilde geen portret maken van iemand die ik kende. Maar wat dan? Ik besloot als uitgangspunt een rotstekeningen te nemen van een jager of krijger. Dit is het eerste begin.

Dat het een (zelf) portret is, daar zijn de geleerde het wel over eens. Of het een jager of een krijger voorstelt, daar zijn de meningen verdeeld. Ik houd het op een jager. Ik heb hiervoor fotoafdrukken gebruikt, puffpaint, zelf gemaakt kant en heb zelfs nog geverfd (heel voorzichtig), nadat de quilt klaar was. Eng!

En hier een detail van het quiltje

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha marion
een prachtig quiltje geworden!
mooie kleuren
groetjes petra

Anoniem zei

Marion ,ik vind het erg mooi geworden
groet Wilma

Marion zei

Ik vind het goed dat je een portret uit het verre verleden hebt gebruikt, niet iedereen denkt hieraan.

Margeeth zei

Wat een leuk en origineel idee. Je quiltje is prachtig geworden.