zondag 7 december 2008

In Mama's Buik


Bij het nadenken over een quiltje voor het thema portret wist ik meteen wat ik wilde maken!

Momenteel ben ik zwanger van een tweeling (begin april 2009 uitgerekend) en ik dacht al snel aan een echo. Een heel vroeg portret zeg maar. Ondertussen heb ik diverse echo's gehad maar ze gaven me weinig animo tot creativiteit. De echo's heb ik maar losgelaten en ben met mijn dikke buik, als uitgangspunt, aan de slag gegaan.

De quilt is opgebouwd uit diverse lagen organza en tussenvulling.
De blauwe-groene 'stof' is een vlies, gemaakt van zijden-weefsels en behangplaksel. De buik en de baby'tjes heb ik gemaakt van witte stof op vliesofix en vervolgens rondom gestikt.
Dit quiltje krijgt straks een mooi plekje op de babykamer.
Het zullen de zwangerschapshormonen zijn; maar gister kwam ik erachter dat ik het quiltje op de maat 10' x 10' heb gesneden......! De quilt is dus een maatje kleiner geworden.

7 opmerkingen:

Marion zei

Petra gefeliciteerd met je zwangerschap en nog wel van een tweeling, ik wens je veel geluk en gezonde kindjes toe en je quiltje is mooi geworden.

Linda Robertus zei

Prachtig, Petra!

Margeeth zei

Mooi werk, Petra. Goed idee, een portret van je nog ongeboren kinderen.

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik vind je quiltje heel mooi.
Veel geluk, een goede zwangerschap en een goede bevalling toegewenst
Lya

Inge Slaats zei

Wat een ontroerend mooi quiltje!

Hilde van Schaardenburg zei

Beste Petra,
een heel bijzonder werk.
Veel liefs toegewenst voor moeder & "kleintjes".
Hilde

Kristin L zei

Awww -- so simple and sweet; and twins too. :-)