dinsdag 30 december 2008

Een onbekende bekende

Mijn bijdrage voor het portret: een portret van een onbekende bekende.
Op 12 oktober 2006 om precies 16.15 uur stortte deze ongewenste, toen nog onbekende, zich temidden van mijn gezin. Vanaf die tijd was 'het' een bekende, met een onbekende toekomst. Inmiddels, ruim 2 jaar later, heeft 'het' een plaats in ons aller leven gekregen, voor iedereen op een andere manier. De tijd zal ons leren of de bekende niet meer onbekend zal zijn. Ik hoop dat 'het' voor altijd onbekend zal blijven.
De zwarte stippen in de stof geven het portret weer: de gestelde diagnose. Een juichend, jong leven in het midden. De plaats waar de diagnose gesteld werd is, bij toeval, wit gebleven.

Lya

4 opmerkingen:

Wietske zei

Lya, indrukwekkend verhaal! De eerste keer snapte ik het niet, omdat ik er te vluchtig doorheen las. Maar na nog een keer goed lezen, drong het tot me door. Een moment om even stil te worden en ik wens jou de je naasten alle goeds toe.

Marion zei

Net zoals Wietske, moest ik ook het verhaal een paar keer lezen, voordat het kwartje viel, ik hoop dat het nieuwe jonge leven veel vreugde in jouw gezin mag brengen.Een goed 2009.

Anoniem zei

Mijn begeleidende tekst is niet zo duidelijk, maar het betreft een kwaadaardige ziekte (ontdekt in een vroeg stadium) bij een van mijn kinderen (toen 22 jaar, weergegeven als het 'juichende jonge leven'). Zij heeft vol goede moed het leven na 12 oktober 2006 weer opgepakt, gelukkig. Als moeder heb ik daar veel meer moeite mee en is het nog steeds alle dagen in mijn gedachten.
Lya

Anoniem zei

Hallo Lya
Ik vind het portret erg mooi geworden .
Het verhaal er achter is indrukwekkend.
Door mijn werk weet ik wat je doormaakt.
Ik hoop voor jou en al je gezinsleden dat 2009 veel goeds magbrengen.
Groet Wilma