dinsdag 30 december 2008


Met de Top 2000 op de achtergrond, vind ik deze dagen tussen kerst en oud-en-nieuw altijd heerlijke dagen om thuis rond te rommelen. Helemaal nu het buiten zo koud is, heb ik geen enkele reden om naar buiten te gaan en kan ik me helemaal bezig houden met quilten. Het heeft wel lang geduurd voor ik een idee had om het "portret" uit te voeren. Ik had veel last van het idee dat het moest "lijken", ik kon daar niet los van komen om vrijer te werken. Ik ben ook niet echt tevreden over het resultaat maar de tijd dringt dus ik begin niet meer opnieuw. Ik heb een foto van mijn zoon vergroot, gekopieerd en in stof (linnen, zijde, katoen, organza) uitgewerkt.
Voor iedereen een creatief quiltig 2009

4 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo Marielle
Ik heb het zelfde als jij ,ik denk ook altijd dat het moet lijken.
Maar ik vind het portret toch erg groet Wilmamooi geworden.

Marion zei

Ik denk dat de meeste hier last van hadden, dat het moet "lijken". Maar ik vindt het goed gelukt.

Margeeth zei

Ik denk dat het alleen moet 'lijken' voor de geportretteerde en de mensen die hem/haar kennen. Voor de rest van de wereld maakt het niet uit, weten wij veel of het al dan niet lijkt, als het maar indruk maakt. En dat doet het, ik vind het een indringend portret.

Wietske zei

Mooi Mariëlle, vooral als je de grotere versie van de foto openklikt. Toen zag ik veel details die op de kleine foto niet te zien zijn. Volgens mij is hij in het echt nog mooier.