maandag 19 maart 2012

Thema IJs " Elfstedentocht?"


Een heel gedoe dit keer om het idee wat ik in mijn hoofd had ,vorm te geven!   De Elfstedentocht die nét niet doorging vanwege de slechte kwaliteit van het ijs! Ik begon met een mooie geverfde blauwe lap. Daarop een laag gesmolten plastic. Eroverheen een stuk stijve lutrador. Die ik met de heatgun bewerkte om  het  ijs weer te geven. Alles met de machine freemotion vastgezet. Wat zwaar tegenviel door de plooien in het plastic.
Daarover weer met een screen puffpasta aangebracht. Als een soort "wak" in het ijs.
Over het geheel een "schaatser"  van dubbele bedrukte organza.


Bij dit detail is het plastic beter te zien. Alles bij elkaar een heel lastig werk, maar nu is het toch redelijk naar mijn zin.  En nog op tijd klaar vóór de deadline!

7 opmerkingen:

Petra zei

Prachtig Hannie! Groetjes. Petra

Aty zei

Prima gelukt hoor Hannie.
Het is echt ijzig.
Aty

Suus zei

Hij is prachtig en ondanks het lastige stikwerk een erg mooi resultaat.

Sonja Thalen zei

Ook al z'n mooi ijsquiltje.

marjolijn zei

Kan me voorstellen dat je machine net erg enthousiast was. Wel een prachtig geheel geworden.
gr. Marjolijn

Margeeth zei

Mooi Hannie.

Ineke zei

Mooi hoor. Ik geloof wel dat het lastig was, maar het is wel echt ijs.