dinsdag 13 maart 2012

IJS


Mijn ei/ijs is gelegd. Het heeft even geduurd voordat ik had bedacht in welke vorm ik mijn ijs zou gieten. Ik heb al eens een quilt gemaakt waar veel ijs en ijsvormen op voorkomen, dus ik wilde deze keer iets anders, maar ja ...wat dan.
Gelukkig hebben we een prachtige ijsperiode gehad. Bijna heel Nederland hield zijn adem in: zou het toch nog gebeuren?
In deze twee winterweken kwamen er ontzettend veel ijs- en sneeuwfoto's langs en bij één van die foto's wist ik: die ga ik gebruiken voor mijn IJsquiltje.

Het is een luchtfoto van een besneeuwd polderlandschap en bevroren sloten. Ik heb een witte onderlaag gebruikt, 2 lagen organza, dat heb gestikt, weggebrand en daarna weer gestikt.
Ondanks dat ik zelf het thema had bedacht of misschien juist wel daarom, heeft het wel even geduurd voordat ik een idee voor de uitvoering had.
Aty
Aty

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een heel realistische "ijs"weergave! Ik zie het zo vóór me in het echt!

Sonja Thalen zei

Mooi grafisch Aty.