donderdag 29 maart 2012

met een ijsbreker door het ijs

Het thema ijs vond ik lastiger dan verwacht. Misschien ook omdat ik zelf niet zoveel met ijs en kou heb. Al mindmapping ging ik ook richting ijsvogel en ijsvlinder, maar eigenlijk vond ik dat toch te ver gezocht. Al zijn dat onderwerpen die me wel trekken, dus daar doe ik ook vast en zeker nog wel eens wat mee.
Maar op mijn zoektocht kwam ik ook foto's tegen van ijsschotsen in het water nadat er een ijsbreker door was gegaan. Dat gaf toch ook wel inspiratie.
De onderlap is een zelfgeverfde diep donkerblauwe lap. De witte ijsschotsen is een commerciële katoen met een zachte parelmoer glans erop. Dat komt op de foto niet zo uit, maar geeft wel iets extra sprankelends aan het ijs.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Het was zeker geen gemakkelijk onderwerp! Maar het is je goed gelukt om er een heel sprekend werkje van te maken!