donderdag 8 maart 2012

Below Zero


In eerste instantie sprak het thema ijs mij direct aan! Maar in tweede instantie was het moeilijk om tot een ontwerp te komen. Het knippen van papieren ijskristallen ging heel goed, maar helaas was het knippen van ijskristallen in stof niet haalbaar. Zes lagen stof is haast niet meer te knippen en gaf onregelmatige ijskristallen. Uiteindelijk heb ik de grote ijskristal gesneden met een mesje uit witte zijde.

De kleinere sneeuwvlokken (Stellar Dendrites) zijn geknipt uit Tyvek en vervolgens gesmolten onder de strijkbout. Dit was nog een riskant klusje want als ik niet oplette was er binnen een halve seconde niet meer over dan een klein klontje plastic.
De achtergrond heb ik gemaakt van een eerder gebruikt patroon en zijn ijsschotsen in blauwgrijze tinten.

Ik wil nog heel graag mijn handtekening plaatsen op het quiltje maar dat vergt nog enig gepuzzel.... En daar ben tot op heden nog niet uit.
Ik ben tevreden met het eindresultaat en kijk uit naar het volgende thema.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ja, zo gaat het bij ook meestal! Als je verder gaat denken over het ontwerp is het moeilijker.
Maar het is toch een mooi "ijzig" quiltje geworden.Ik vind de ondergrond heel leuk verwerkt( net ijsschotsen)De ijskristallen komen er goed op uit!

Sonja Thalen zei

Mooi Petra.

Sandra zei

Ik vind het heel mooi geworden!
Heb een link naar deze blog op mijn winkelpagina op facebook gezet #thestitchcottage

Aty zei

Goed gelukt Petra.