vrijdag 23 december 2011

Aboriginals

Hierbij mijn allereerste bijdrage voor de ARTfor12 groep. Ik was zeer blij met het onderwerp. De Aboriginal Art vind ik heel intrigerend en toevallig ging ik in oktober naar het Museum voor hedendaagse Aboriginal kunst in Utrecht. Alle puzzelstukjes kwamen direct bij elkaar.
Ik heb niet gekozen voor de stippeltechniek die je vaak ziet, maar ben uitgegaan van een lijnenspel. De rechte lijnen symboliseren reizen met de cirkels als rustplaats.
Ik heb eerst een zelfgeverfde lap gequilt met het patroon, daarna alle lijnen ingekleurd met Lumière verf van Jacquard.

7 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een prachtige verwerking van het thema! De ingeverfde lijnen spreken me erg aan. Het zou zo in het museum kunnen hangen.Een echt Aboriginal werkje!

Petra zei

Prachtig Marjolijn! Groetjes Petra
NB: Zou je je foto met meer pixels op het blog willen zetten? Dan kan ik veel meer van de details genieten?

Suus zei

Heel mooi Marjolein, mooie kleuren ook. Leuk zo weer heel verschillend.

Nienke zei

Mooi, het ontwerp, de kleuren, de uitvoering!

Sonja Thalen zei

Heel erg mooi Marjolein.

Corryna zei

Mooi Marjolein!

Margeeth zei

Mooi! Slim gedaan om het eerst te quilten en dan in te kleuren.