zondag 11 december 2011

Aboriginal-Art


Het eerste thema van deze groep waar ik aan mee kan doen is Aboriginals. Toen ik in 2005 de cursus Quilten Speciaal volgde werd er een les aan besteed,verzorgd door Marijke Schurink. Samen met de groep gingen we naar het Aboriginalmuseum in Utrecht. En daarna beschilderden we elkaars handen. Erg leuk om te doen. Ik verzamelde wat afbeeldingen en later zag ik ook Aboriginal- Art tijdens een tentoonstelling, waar ik foto's van bewaarde.
Daardoor kwam ik op het idee voor bovenstaand werkje .
Op een zelfgeverfde lap maakte ik met de achterkant van een potlood nopjes in verschillende kleuren verf. Naar de afbeeldingen op mijn foto's maakte ik tekeningetjes, en bracht ik over op zwarte stof. Op witte katoen met permanent marker lijntjes en krabbeltjes. Die weer ingekleurd met (oude) viltstiften. (Nieuwe stiften vloeien teveel uit.) Alles machinaal gequilt en vastgestikt.
Mijn eerste bijdrage als nieuw lid van deze  groep is klaar!

5 opmerkingen:

marjolijn zei

Je hebt meteen een prachtig werk afgeleverd Hannie. Ik zie er ook echt het aboriginal werk in. Ik ben zelf ook anderhalve maand geleden naar het museum geweest. Was erg inspirerend.
gr. Marjolijn

Suus zei

Mooi weergegeven Hannie. Leuk om te lezen hoe je te werk bent gegaan.

Margeeth zei

Mooi gedaan, een echte Hannie.

Sonja Thalen zei

Als nieuw lid heb je je eerste thema goed uit gewerkt.Hoop dat je het naar je zin krijgt in deze nieuwe groep. Voordeel is dat je de Quilten Speciaal hebt gehad, zodat je veel inspiratie op hebt gedaan.Als oud lid wens ik je veel succes toe.

Petra zei

Een mooie binnenkomer! Groetjes Petra