dinsdag 13 december 2011

aboriginal


Dit is dan mijn eerste bericht hier op het blog.
Mijn quiltje is klaar en ik vond het best een gepuzzel om een geschikte manier te vinden om de eigenheid van de aboriginalkunst zichtbaar te maken: symmetrie, aardetinten en ruw of ongepolijste werkstukken.
Ik vond het wel heel leuk om te doen en ik ben dan ook heel nieuwsgierig hoe de andere werkstukken er uit zien.
Ik zal ook nog een detail toevoegen, dat laat iets meer zien wat ik bedoel met ongepolijst.
Ik heb dik en dun garen gebruikt in een niet te regelmatige (zigzag)steek op een ruwe ongebleekte katoen.

7 opmerkingen:

marjolijn zei

Mooi Aty, dit heeft iets heel eigens en ook herken ik er wel iets Aboriginal in. Tere kleuren ook, heel "natural".
gr. Marjolijn

Margeeth zei

Jee, het eerste wat ik dacht toen ik dit zag was "wat een werk" en daarna "wat supernetjes gedaan". Ik vind het echt heel mooi.

Hannie de Beer zei

Ook ik vind het een heel goede aboriginal weergave .En inderdaad wat een werk! De herhalingen van de lijnen en toch allemaal verschillend,heeft echt de aboriginal stijl. Mooi!!

Sonja Thalen zei

Mooi geworden Aty.

Petra zei

Hoi Aty, (ook) een hele mooie binnenkomer! Groetjes Petra

Marjon zei

Heel mooi geworden.

Suus zei

Mooi hoor Aty, en erg goed weergegeven. Wel een klus zeg heeft ook wel iets meditatiefs denk ik?