vrijdag 18 februari 2011

Toren van Babel

En hier is ie dan, de Toren van Babel. Om nog even mijn gedachtensprongen te verhelderen: bij tekst dacht ik aan communicatie. En toen aan miscommunicatie en zodoende kwam ik op het beeld van de Toren van Babel: oftewel de babylonische spraakverwarring.
Ook dit keer heb ik weer iets voor de eerste keer gedaan: namelijk iets maken met kleine stukjes stof wat echt iets voorsteld.
Tot nu toe heb ik altijd iets abstracts gemaakt met kleine stukjes. En als het niet abstract was, dan was het nooit met kleine stukjes gemaakt, maar meestal uit één lap.
Ik vond het wel een uitdaging om te maken. Volgens mijn man staat de toren uit het lood en hij heeft ongetwijfeld gelijk.


Ik heb het machinaal gequilt, want daar wil ik me beter in bekwamen.


6 opmerkingen:

Suus zei

Mooie toren Wietske, en eigenlijk vind ik het wel leuk dat hij niet exact in het midden staat.

Sonja Thalen zei

Ik vind dat je het thema mooi hebt uit gewerkt, en dat zonder één letter gebruikt te hebben.

Margeeth zei

Goed idee Wietske. Als jouw man eens een toren wil zien die uit het lood staat moet je hem eens naar de grote kerk in Gorinchem sturen, die toren staat zo scheef dat je je afvraagt waarom hij ins hemelsnaam nog niet is omgevallen....

Nienke zei

Ik vind de golvende rand en lijnen erg leuk en daarbij past een toren die niet loodrecht staat :-) mooi geheel

Corryna zei

Mooi Wietske. En ook zo netjes gemaakt. Je zegt dat je nog oefent op het quilten met de machine, maar in mijn ogen ziet het er al prachtig uit.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Heel goed bedacht en mooi uitgevoerd. Je zegt dat je nog wil bekwamen in het machinaal quilten maar dit quiltje is voorzover ik kan zien heel goed genaaid. Goed idee om de toren van Babel aan de gang te gaan.