vrijdag 3 september 2010

Een aangeklede olifant


Voor mij staat de olifant als symbool voor India. Volgens een Indiaas principe, veel gepriegel op de vierkante centimeter, heb ik olifant vorm gegeven. Heel veel kleine lapjes en printjes geknipt uit stofjes die ik had liggen. Dit heb ik geplakt op een ondergrond stof met behulp van steam a seam. Vervolgens heb ik de olifant ingesmeerd met Napkin Podge (textiel lijm). Volgens het voorschrift op het flesje kan de quilt in de was. Dat laat ik liever achterwege:-)) De olifant heb ik vastgestikt op een stof met een indiaase print en een sjaal. Het geheel heb ik nauwelijks gequilt omdat het wat mij betreft geen toegevoegde waarde heeft. Ik ben heel blij met dit geinige eindresultaat.

6 opmerkingen:

Margeeth zei

Wat een lieverd!

Marion zei

Wat een leuk quiltje is het geworden.

Lya zei

Wat een vrolijke olifant! Het lijkt of de olifant wordt aangestaard door vele ogen. Tenminste, dat zie ik in de rode stof aan de onderzijde. Leuke quilt!
Groet
Lya

Hilde van Schaardenburg zei

Petra, wat een bont feest!
Ik denk, dat quilten wel nog iets zou kunnen toevoegen, namelijk reliëf en diepte.
groet
Hilde

Linda Robertus zei

Ik vind hem geweldig!

Hennie zei

Prachtige olifant, wat een leuk quiltje is dit ! ! !
Groetjes Hennie.