zondag 12 september 2010

Mijn India


Dit is mijn quiltje voor het thema India. Het eerste waar ik aan denk bij India is, in tegenstelling tot de meeste mensen, armoede, discriminatie en kinderarbeid (en nee, dat is niet omdat ik pessimistisch ingesteld ben, maar als je daar wekelijks over hoort dan krijg je dat) en daar wilde ik in mijn quiltje iets mee doen, zonder er gelijk een heel zwaar verhaal van te maken.

Op het internet vond ik hier deze foto van jonge kinderen die in een stenenmakerij werken:

Dit soort dingen is in India wettelijk verboden, maar helaas komt het toch nog steeds voor.
Het regelmatige patroon van de stenen heb ik gebruikt in mijn quiltje, in mijn stofvoorraad vond ik twee geroeste stoffen, waar ik het patroon van de stenen overheen heb gequilt. En omdat er in India natuurlijk ook mooie en indrukwekkende dingen te vinden zijn, heb ik er een fototransfer van de Taj Mahal bij gedaan.
(Wil je meer lezen over kinderarbeid in India, klik dan hier)

This post is crossposted at Margeeths quiltblog.

4 opmerkingen:

christina zei

Het contrast kan niet groter zijn. Ik vind het knap zoals je het geintegreerd hebt.

Marion zei

Ik kwam ook dezelfde foto tegen op internet.Ik vind dat je er een mooi quiltje van gemaakt hebt.

Hilde van Schaardenburg zei

Margeeth, het werk is zo boeiend en heel goed gedaan, gefeliciteerd!

Marjon zei

Mooi, zoals je de foto hebt verwerkt in je quiltje.