woensdag 22 september 2010

India

Mijn India-quiltje is gebaseerd op de muurschilderingen zoals deze gemaakt worden door de Warli's, een tribale stam in Maharashtra, India.
De afbeelding heb ik geverfd op handgeverfde stof. De zwarte figuren heb ik machinaal gequilt en de rest is echo quilting met de hand.
Als laatste heb ik kraaltjes langs de rand genaaid.

Het is een vrij woeste afbeelding. Twee mannen met stoer stekeltjeshaar komen te paard een dorp binnenvallen. De dorpelingen proberen een veilig heenkomen te zoeken, maar helaas, er is al één slachtoffer gevallen.


7 opmerkingen:

Marion zei

Ook al was je niet tevreden over je eerste Indiaquiltje en wilde je een eenvoudige versie gaan maken, ik kan maar een woord bedenken: PRACHTIG.

Margeeth zei

Wat een mooie kleine steekjes.

Hilde van Schaardenburg zei

Het handquilten maakt het werk zo bijzonder en subtiel. De bewegingen van de steken zijn zo mooi en dan de afwerking met de kraaltjes, bravi!

Lya zei

Prachtige quilt!

Petra zei

Mooi Wietske! Eenvoud en krachtig.
Groetjes Petra

Marjon zei

Heel mooi geworden

Milena zei

So simple and so beautiful.