woensdag 31 maart 2010

Verbondenheid


Een paar weken geleden: sparen van de beroemde voetbalplaatjes. Bij de bekende winkels waren dranghekken nodig om de klanten de kans te geven de winkel te kunnen verlaten met plaatjes in de tas voor kinderen en kleinkinderen. Dit keer heb ik ook voetbalplaatjes verzameld om in mijn quiltje te verwerken.

Over een paar maanden kleurt Nederland weer Oranje: voetballers van allerlei clubs, met elk eigen clubkleuren in hun shirts gaan het nationale, Oranje, voetbalshirt dragen.
Kleurrijk Nederland verbindt zich onderling, op een onnavolgbare manier, tot onze nationale kleur Oranje.

We kleuren ons dagelijks leven met een verbondenheid die als een warme deken over onze natie ligt. Was het maar altijd Oranje, niet alleen tijdens voetbalkampioenschappen.....

Lya



3 opmerkingen:

Hilde van Schaardenburg zei

Hahahaha, die is grappig!
groet Hilde

Margeeth zei

Leuk quiltje, origineel gebruik van die akelige voetbalplaatjes. Ik had zelf nooit de link gelegd tussen voetbal en verbondenheid, voor mij is voetbal overlast en vandalisme.

Marion zei

Goh zo had ik verbondenheid nooit gezien, ik vind het een origineel idee, heel erg leuk uitgewerkt.