dinsdag 30 maart 2010

Idylle

“Verbondenheid” is voor mij: warmte, genegenheid, geborgenheid, bescherming, vertrouwen, samen, uitwisseling…en een enkele keer is het een idylle.
Langer geleden kocht ik een kaart van de Zwitserse natuurfotograaf en natuurbeschermer Karl Ammann met daarop een moedergiraf met haar kleintje.
Deze foto is mijn bron van inspiratie voor ons nieuwe thema.
Ik heb 2 batikstoffen van Laura Kemshall gekozen, om ermee te werken.
De groenbruine stof gebruikte ik voor de achtergrond. Ik volgde quiltend de structuren, die ik in de batikstof zag.
Op de gele stof heb ik getekend met een watervaste inktpen
(FABER-CASTELL Pitt artist pen cold grey).

Daarna heb ik de giraffen op de groenbruine achtergrondstof geappliceerd en tot slot heel intensief geborduurd
.



13 opmerkingen:

Suus zei

het is een prachtig resultaat geworden.

Lya zei

Wat heb je de moeder-kind-liefde prachtig weergegeven! Je kunt zo goed zien hoe 'verliefd' moeder-giraffe is op haar jonge baby-giraffe.

Lya zei

Wat heb je deze moederliefde prachtig weergegeven! Je kunt heel goed zien hoe "verliefd" moeder-giraffe op haar baby-giraffe is.

Wietske zei

Mooi, mooi, mooi!!!

Linda Robertus zei

Schitterend!

wilma zei

En weer een prachtig werkstuk !
Als ik toch eens 5% van jou tekenkunst beheerste om jaloers op te worden.

Marion zei

In één woord SUPER.

Marjon zei

Heel mooi

Margeeth zei

O, wat is dat een lief quiltje geworden!

Petra zei

Toppertje, Hilde:-)
Petra

Corry in Canada zei

een heel erg mooi quiltje

Corryna zei

Wat is dit een mooi quiltje geworden.

Ellen zei

Wat een prachtige Giraffe quilt,doet verlangen naar Afrika