woensdag 29 juli 2009

Rozengeur en maneschijn. Het lijkt zo'n positief of romantisch iets, dat rozengeur en maneschijn. Maar hoe meer ik erover nadacht en ging zoeken op het internet, hoe meer ik er achter kwam dat het bijna altijd in een negatieve zin wordt gebruikt. Het wordt namelijk bijna altijd gebruikt om in de zin van het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn.


Mijn uitgangspunt was een rode roos op een donkere achtergrond. Dat was tenslotte wel mijn eerste (romantische) gedachte aan het thema. Maar door het gevoel dat het eigenlijk meer negatief dan positief gebruikt wordt heb ik het quiltje in het 'negatief' gemaakt. Dus een rode achtergrond en een donkere roos erop.

Om het nog verder door te voeren heb ik de blaadjes van de roos zo gemaakt dat het niet meer zachte gladde blaadjes zijn, maar dat er veel textuur op zit.


Om de maneschijn erin te verwerken heb ik de blaadjes van de roos bewerkt met een zilvere metalic wax.

De achtergrond stof heb ik zelf geverfd. De blaadjes zijn gemaakt van tyvek in combinatie met puffpaint, geverfd met acrylverf en daarna bewerkt met metalicwax. En hieronder zie je het eindresultaat.





4 opmerkingen:

Margeeth zei

Ja, echt zo'n tegeltjes wijsheid he: "het is niet allemaal rozegeur en maneschijn". Heel slim bedacht, het negatieve van dit spreekwoord als een soort negatieve roos uit te beelden. Je textuur/structuur is heel mooi geworden, ik vind dat altijd heel knap als mensen dat met een heattool weten te bereiken (ik brand er altijd gaten in....)

wilma zei

Ik vind het prachtig geworden en met name de structuren

Marion zei

Ik vind de structuur van de roos erg mooi geworden. Ook dit keer een moeilijk onderwerp. Je resultaat is in ieder geval prachtig.

Mariëlle Huijsmans zei

ik zou t graag willen aanraken, heel bijzonder