zondag 22 maart 2009

World Water Day

Het heeft lang geduurd voor ik wist, wat ik zou gaan maken voor het thema: WATER. Bij het opruimen van mijn stoffen kwam ik de shibori en een lap batik tegen. Twee van mijn ARTfor12 collega's, Simone en Margeeth, hebben ook de stof als uitgangspunt gebruikt, toen dacht ik: waarom ik ook niet. Vooral de shibori geven de lijnen mooi weer, net als golven in het water.


" Water is essentiel voor alle leven.Toch hebben miljoenen mensen in de wereld te kampen met watertekorten. Jaarlijks sterven miljoenen kinderen aan door water overgebrachte ziektes. En de armste landen in de wereld worden geregeld geteisterd door droogte".
* een citaat van Kofi Annan, in 2005 *


De V.N. heeft in 1992 "WORLD WATER DAY "in het leven geroepen, om elk jaar op 22 maart hier bij stil te staan.

( En vandaag is het 22 maart ).

3 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi sonja!
groetjes petra

Margeeth zei

Heel erg mooi.

Anoniem zei

Sonja het is een mooie quilt geworden