vrijdag 6 maart 2009

Water op Mars?

Toen ik deze uitdaging las moest ik gelijk aan de stoffen die ik van de zomer met de shibori-techniek had geverfd denken. Om de één of andere reden associeer ik op deze manier geverfde stoffen altijd met water. Mijn eerste ingeving was een quiltje maken met shiboristoffen in aquablauw, maar die kleur had ik natuurlijk net niet. Ik had natuurlijk gewoon stof kunnen bijverven, maar door een berichtje in de krant, dat er druppels zaten op het landingsgestel van zo'n Marslander en dat dat best iets te maken zou kunnen hebben met de aanwezigheid van water op Mars kreeg ik ineens een heel ander idee.
Mijn quiltje zou gaan over water, maar dan niet het water dat hier op aarde alomtegenwoordig is, maar het water dat misschien ooit op Mars te vinden is (geweest):
Het quiltje is gemaakt van oranje shibori stoffen, met een vlakverdeling volgens fibonacci. Het water dat misschien op Mars aanwezig is (geweest) is uitgebeeld door met aquablauw druppels in te quilten, hierna heb ik met oranje met de hand om deze druppels heen gequilt.

Bij de Nasa weten ze trouwens al lang dat er water is op Mars:

This post is crossposted on Margeeths quiltblog.


4 opmerkingen:

Marion zei

Je hebt goed gebruik gemaakt van je shibori stofjes, door er waterdruppels in te quilten past het goed in het thema. Op de kleine foto, met mars en water, vindt ik veel humor in zitten.

Hilde van Schaardenburg zei

Margeeth, echt prima werk en het idee met mars is gewoon super en dan nog waterglas op mars...wat is dat grappig. Nou, we gaan de goede kant op. Soms luchtigheid en humor in onze werken is goed voor de mens.
hartelijke groet Hilde

Anoniem zei

Hoi Margeeth,
Mooi quiltje en een prachtige kleur!
In het totaal plaatje van alle 12 quiltje gaat die van jou eruit springen! Tot nu toe zijn alle quiltjes blauw!
Groetjes Petra

Anoniem zei

Wat een goed idee en werkelijk prachtig geworden