zondag 29 maart 2009

Water

Ik vond het een leuk thema om mee te werken. Het was druk de afgelopen tijd, met allerlei zaken. Daarnaast had ik veel te veel ideeën en kon niet kiezen en dus stelde ik het maken van dit quiltje maar uit en uit. Maar nu moest het er toch van komen en besloot ik om door te gaan met mijn experimenten, om eerst een quiltje te maken en dan te verven. Ik begon met dit soort stroken (allemaal natuurlijke stoffen) vast te zetten op een ondergrond, met katoen garen.

Daarna heb ik het quiltje geverfd met procion verf en bewerkt met zilverfolie om zo een beetje de glinstering van het water te krijgen. Het was de bedoeling om er nog een waterlelie op te maken, maar dat vond ik veel te druk worden en heb dat dus niet gedaan. Hieronder mijn interpretatie van het thema water.

Ik had inmiddels wel een blad voor de waterlelie gevilt.


Deze heb ik nu maar als label gebruikt voor op de achterkant van het quiltje. Anders blijft het er ook maar liggen.

4 opmerkingen:

Margeeth zei

Mooi Marion. Heel bijzonder hoe verschillend de verschillende stoffen reageren op de verf.
Leuk idee om het gevilte blad te gebruiken als etiket op de achterkant.

wilma zei

Ik vind het prachtig geworden

Marion zei

Een inspirend quiltje, goed stofgebruik en door het quilten lijkt het net dat het water heel wild is.

Lya zei

Mooie quilt, heel inspirerend voor het gebruik van stof voordat de stoffen geverfd worden.