dinsdag 17 februari 2009

Woelige Baren



Bij het thema water wilde ik graag met zijde aan de slag. Via Corry heb ik een sjaal uit Canada gekregen. Deze sjaal heb ik in stukken geknipt en bewerkt met verf. Helaas waren na het wassen alle 5 stukken ongeveer hetzelfde. Niets was er meer over van de structuur en patronen die ik had aangebracht. Blijft toch moeilijk dat verven....

Verder wilde ik iets met The Great Wave van Hokusai (Japanse kunstenaar 1760 - 1849). Helaas kan ik de foto niet downloaden naar dit blog. Via Google kan je het schilderij wel bekijken. Ik heb het schilderij uitgeprint en opgehangen, telkens keek ik erna, maar ik kon maar niet bedenken hoe dit schilderij om kon zetten in stof. In een boek las ik de opmerking. Als het niet lukt bedenk dan hoe het eenvoudiger kan. De uiteindelijke oplossing is een ander schilderij van de Japanse kunstenaar Hokusai geworden. Choshi Shimosa Province is de titel van het schilderij welke ik als uitgangspunt voor mijn quilt heb genomen.

De quilt bestaat uit 2 delen; de golven zijn van een vlies van schapenvacht en behangplaksel gemaakt. Het quilten met de machine was nog een behoorlijk aantal uur werk!



4 opmerkingen:

Mariëlle Huijsmans zei

Wat een intensief quiltwerk. Je hebt de kracht van de golf goed kunnen vaten. Moi!

Hilde van Schaardenburg zei

Petra, wat mooi!
Dat kunstwerk van Hokusai was altijd al een van mijn favorieten. Wanneer je naar het detailwerk van hem kijkt, gewoon wonderbaarlijk.
groetjes Hilde

Margeeth zei

Begrijp helemaal waarom je door die grote golf werd geïnspireerd (Wietske, bedankt voor het plaatsen van de foto's), hij ziet er indrukwekkend uit.
Je quilt vind ik prachtig, je hebt een kunstwerk van Hokusai gebruikt maar er toch iets eigens van gemaakt.

Marion zei

Wat een ontzettend mooi quiltje is dit geworden, vooral het quiltwerk geeft de structuur van het water goed weer.