vrijdag 6 februari 2009

wat water achterliet






Zodra ik een thema hoor gaan mijn hersens op volle toeren werken. Eerst ben ik dan heel enthousiast, als ik niet snel een goed idee krijg tempert dat enthousiasme enigzins.



Dan komt, soms gewoon bij toeval, iets moois naar boven. In het geval van water was het een lap die ik met breakdown printing had bewerkt, ik kreeg er een waterig gevoel bij.
Sinds een paar maanden vorm ik met nog drie vrouwen een werkgroepje, we proberen vooral praktisch bezig te zijn. Breakdown printing is een van de dingen die we gezamelijk hebben aangepakt en het is leuk.




Dit is er dus een voorbeeld van: een zelfgeverfde lap met breakdown printing bewerkt, daarna gestempeld en rubbings met paintsticks, eenvoudig in rechte lijnen doorgestikt.


Het restant van de lap heb ik versneden tot kaarten en ATC's voor de ruil met als thema seizoenen bij Around the world in 20 quilts, een soortgelijke groep als deze.





6 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi Simone, een hele mooie kleur blauw.
groetjes Petra

Anoniem zei

Leuke titel, mooie kleur!
Wat is 'breakdown printing'?
Groet,Lya

Marion zei

Wat een mooie lap heb je gemaakt, zo simpel, maar wat een effect.

Margeeth zei

Wat mooi Simone. Wat is breakdown printing?

Hilde van Schaardenburg zei

Simone, ik weet ook niet wat breakdown printing is. Graag hoor ik meer daarover.
leuk werk!
groet Hilde

Anoniem zei

Simone
Ik vind het een prachtig quiltje geworden.
Ik sluit me aan bij Margeeth wat is dat break down printing?