zondag 8 februari 2009

De kleur van water

Ik had eerst een ander idee voor het thema 'Water'. Terwijl ik bezig was om een stof uit te zoeken voor het water en de stapel om me heen steeds groter werd, bedacht ik me dat water niet in één kleur te vangen is.
Wij zeilen veel en elke keer valt het me weer op hoe het water wisselt van kleur. Als het zonnig is, is het water blauwachtig. Maar als er donkere onweerswolken hangen, dan is het water meer lichtgrijsgroenig en is het lichter dan de lucht. Als er blauwalg heerst, dan stinkt het verschrikkelijk, maar is het water prachtig groen. We waren eens in Noorwegen en daar was een rivier die echt turquoise was. Een prachtig gezicht!
En zo kwam ik op het idee om alle verschillende kleuren van water te verzamelen en op een lap te stikken.


Het is een simpel idee en het quiltje straalt een soort rust uit. Precies de rust die ik ook op het water ervaar. Het mooiste moment van zeilen is als we de haven zijn uitgevaren, de zeilen hebben gehezen en dan de motor uitzetten. Dat is altijd een magisch moment.
Het rustigste moment dat we hebben beleefd was afgelopen zomer. We zeilden van Lemmer naar Enkhuizen en midden op het IJsselmeer was de wind helemaal weg. Windkracht 0 stond er op de teller, het aantal knopen was ook 0 en het was volkomen stil.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een beeldschone quilt!
Groetjes,Lya

Marion zei

Wat een simpel quiltje niet kan doen.

Margeeth zei

Heb ooit eens iets gelezen over een uitdaging met als thema "het blauwe vierkant" daar zou deze quilt ook prima bij passen. Een typisch geval van "les is more".

Hilde van Schaardenburg zei

Leuk zeg en wat een subtiel randje! Ik zie het wel, dat u een heel persoonlijke speciale randenafwerking hebt ontwikkeld, mooi.
groet Hilde

Anoniem zei

Soms moet nje dingen laten gebeuren.
En je ziet wat een prachtig resultaat