vrijdag 17 oktober 2008

Portretten van een Indiaas meisje

Dit zijn twee versies van mijn quiltje voor het vierde thema.
Het meisje op de foto is een meisje van een jaar of acht dat in India aan het werk is op een katoenveld. Het is een heel schattig meisje, maar een schrijnende foto, zo'n kind zou natuurlijk gewoon op school moeten zitten. (Voor een video over kinderarbeid, waarin je onder andere dit meisje op het veld ziet werken, klik hier).
Omdat ik nog steeds niet weet welke ik nu eigenlijk mooier vind (de tweede leeft meer en is vrolijker door de kleuren, maar de eerste vind ik net iets meer "art") heb ik ze maar alletwee geplaatst.
.
versie 1

versie 2

This post is cross posted on Margeeths quiltblog, here and here.

3 opmerkingen:

Marion zei

Ze zijn allebei even mooi en ik vindt het een goed idee dat je de kinderarbeid erin hebt verwerkt, zodat er een verhaal bij de quiltjes is, heel goed.

Ellen zei

Margeeth ik vind ze ook allebei mooi ,maar mijn voorkeur gaat uit naar de onderste Ik ben namelijk een keer in India geweest,en de kleurkeuze van de tweede quilt past bij India

Anoniem zei

Ik vind ze erg mooi geworden en kan niet zeggen welke de mooiste is