dinsdag 28 oktober 2008

Dochterlief

Ik was er al snel uit wat ik wilde maken. Namelijk een portret van mijn dochter.
En dan niet een impressie, maar gewoon zoals ze eruit ziet. Herkenbaar dus.
Misschien qua creativiteit niet echt indrukwekkend, maar ik wilde het gewoon op deze manier doen.
Als eerste heb ik een mooie foto gezocht en die bewerkt met een fotoprogramma. Veel details eruit gehaald en uiteindelijk kwam ik op het volgende uit.

Deze afbeelding heb ik vergroot naar 12 x 12 inch.
Ik ben begonnen met het verven van de ogen. Ik dacht de ogen moeten goed zijn, want anders mislukt het hele portret. En dan kan je daar natuurlijk beter mee beginnen.

Gelukkig was ik direct de eerste keer tevreden en ik kan je vertellen dat mijn dochter precies zo kan kijken. Het gevolg is wel dat wanneer ik bezig ben, ik steeds die kritische ogen op mij gericht voel. Zoals een 17-jarige dochter naar haar moeder kan kijken: kritisch, een beetje misprijzend. 'doe je het wel goed!', 'kan je dat wel?'.
Je zou er zenuwachtig van worden!

Wat de kleuren betreft: wees niet bang, mijn dochter lijdt niet aan geelzucht. Ik heb alleen gekozen voor de kleuren wit, geel, roodoranje en zwart.
Wordt vervolgd......

3 opmerkingen:

Hilde van Schaardenburg zei

Wietske,
wat spannend en toch ook zo creatief! Je moet maar op deze idee komen. Bovendien past het in deze tijd van de vele mogelijkheden om zich beeldend uit te drukken.
groet Hilde

Margeeth zei

Het begin is in ieder geval al heel mooi.

Marion zei

Dit ziet er veel belovend uit, maar wat een werk zeg!