maandag 20 oktober 2008

portret van een nog onbekende man 1


Op de blog van Wietske las ik over Kamagurka, een Belgische kunstenaar. Zijn nieuwe project heet accidentalisme. Hij schildert eerst een portret en gaat dan op zoek naar iemand die er op lijkt. Dat leek mij het ei van Columbus!


Ik ben dus begonnen met het schilderen van een mannenhoofd en moet zeggen: ik vind het zeer geslaagd. Misschien kennen jullie iemand die er op lijkt..............Dit is nog de papieren versie.


Ik heb het op papier met transferverf gedaan en daarna op een staal gordijnstof van de HEMA gestreken, dat heb ik tweemaal gedaan en ben van plan om de ene machinaal te quilten en de andere met de hand. Wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

Hilde van Schaardenburg zei

Simone,
nou, die is goed gelukt! Na een minuut nadenken, wie dat zou kunnen zijn, kwam ik op MICHAEL JACKSON.
Hilde

Marion zei

Hij lijkt ook wel op PRINCE,ha,ha.

Anoniem zei

Ja, ik had er inderdaad ook over gelezen in NRC, leuk is dat dat accidentalisme. Weet je waar ik ineens aan moest denken, aan die ex van de dochter van prinses Irene, hoe heet ie ook alweer? Roy van Zuidewijn ofzo?

Anoniem zei

Simone
Ik ben jaloers op je dat je zo goed kan schilderen.
Ik vind hem geweldig en ja op wie hij lijkt kan ik nog niet zeggen