woensdag 23 april 2008

De ogen van Anne Frank

Vanmorgen hoorde ik op de radio het bijzondere verhaal van een kerstkaart die de 8-jarige Anne Frank had gestuurd naar een kennis, die kaart was ontdekt door een onderwijzer in het Gooi in een doos 'rommel'. Intussen heeft de Anne Frank-stichting bevestigd dat het echt haar handschrift is en dus authentiek.
Meteen ben ik verder gegaan met mijn quiltje voor het thema ogen, de foto's van Anne heb ik door middel van transferpapier overgebracht, de kastanjebladeren zijn zeefdruk en de dagboektekst is machinaal gequilt. Er staat:
23 febr. 1944
Wij keken alle twee naar de blauwe hemel, de kale kastanjeboom aan wiens takken kleine druppeltjes schitterden, naar de meeuwen en de andere vogels die hun scheervlucht wel van zilver leken. Dat alles ontroerde en pakte ons zo dat we niet meer konden spreken.

Groet, Simone.

3 opmerkingen:

Margeeth zei

Prachtig Simone. En een heel goed idee, als de foto's van Anne Frank ziet, dan zijn de ogen inderdaad het eerste waar je blik naar toe wordt getrokken.

Marion zei

Wat mooi geworden,ben er stil van.

Anoniem zei

Simone, ik vind het prachtig geworden