vrijdag 4 april 2008

Strips

Vanaf het begin had ik bij het woord 'strips' nooit de gedachte aan een stripverhaal maar aan stoffen-strips. Grappig dat je zo'n woord op diverse manieren kan interpreteren.
Strips van stof zijn op diverse manieren te verwerken. Ik ben begonnen met 10 strips te snijden van 'fast2fuse'.
Deze heb ik daarna bekleed met stof.

Hiermee een matje gevlochten. In elkaar geschoven is het 12' bij 12' groot.

Als je het uitelkaar haalt komen de bloemen en bladeren van mijn favoriete plant, de hortensia, tevoorschijn. De foto's van de hortensia heb ik met 'Bubble Jet' geprint op stof. Om toch de afmetingen te houden van 12' bij 12' is een deel van iedere strip zo gemaakt dat 1/5 deel van de strip naar achteren kan worden gebogen.

Wat op de achterzijde van iedere strip staat blijft nog even een verrassing. Wordt vervolgd, want duidelijk is dat de rafeltjes om de foto's nog nadere bewerking nodig hebben.
Geschreven door Lya

7 opmerkingen:

Marion zei

Lya,wat een verrassend Quiltje is het geworden,een mooie oplossing.

Corry in Canada zei

LYA,wat is dat leuk,en nu kan je zien dat"strips" op heel veel manieren vertaald kan worden.

Margeeth zei

Lya, wat een origineel idee.

Anoniem zei

Lya, wat is het prachtig geworden.
En ja, hortensia,s zijn altijd mooi vind ik. Ik ben er dol op.

Marjon zei

Lya, wat wordt het een mooi quiltje. Weer een hele andere oplossing.

Lya zei

Dank voor al jullie complimenten!
Lya

Lynn Cohen zei

this is a wonderful design. I wish I could read how you made it. Do the strips slide in and out? I love it.