dinsdag 8 april 2008

For your eyes only



Ik heb het thema letterlijk genomen, alleen in enkelvoud. De ogen is een zintuig dat gebruikt maakt van licht om een beeld door te geven naar de hersenen. Als mensen elkaar in hun ogen aankijken, spreken we van oogcontact, een vorm van lichaamstaal. We kunnen aan de ogen van iemand zien wat de emoties zijn, blij, verrast, verdrietig enz. Door het oog van de naald is een bekend gezegde.


Ik heb foto,s van mijn oog gemaakt deze heb ik gelijk als "eye-catcher"gebruikt. Uitgeprint en met Golden Medium en organza vast gemaakt. De achtergrond is bewerkt met een gedicht uit mijn poeziëalbum, een zeefdruk, en gestempeld met een spons. Mijn vader heeft dit geschreven op : 6-12-1971. De tekst is niet erg duidelijk, maar zijn ook alleen voor mij bedoeld, de titel verwijst hier naar. En tevens geeft het een link naar films, waar ik ook van hou. Dit is de 12de James Bond film, heb ze allemaal gezien. Het zwarte kruis heb ik machinaal genaaid op wateroplosbaarvlies, deze staat voor het overlijden van mijn vader, die op 12-12-1998, door een ongeluk om het leven is gekomen. Hij sloot voorgoed zijn ogen.

8 opmerkingen:

Chesterfield Cigarettes zei

Yesterday I visited your blog and liked it very much! I have found a lot of really interesting and useful information there! The time I have spent reading was wonderful and I may say that you’ve done a great job! There are also wonderful photos! I’ve immediately added your blog to my favorite links and will enter it any time when in need of something positive. Thanks a lot!

Wietske zei

Hoi Sonja,
ik vind je quilt prachtig en indrukwekkend!
Wietske

Margeeth zei

Zo, jij bent snel!
De quilt is erg mooi en er zit ook nog eens een indrukwekkend verhaal achter.

Lya zei

Beste Sonja
Ieder onderdeel van deze prachtige quilt heeft zo zijn eigen geschiedenis. Ik bewonder je dat je na alle verdrietige gebeurtenissen in je leven nog steeds met zo'n krachtige blik de wereld in kunt kijken. Je bent een heel sterke vrouw!
Lya

Hilde van Schaardenburg zei

SONJA!
...Einsame Klasse!
Hilde

Anoniem zei

hallo Sonja
Indrukwekkend! wat een prachtige quilt is het geworden.

Anoniem zei

Oh wat een bijzonder quiltje is dit geworden, ik zat zelf al mee te denken met het thema. Ontroerend en zo "spot on"! Wat leer ik veel hiervan! Vraagje, wat is golden medium? Een soort organza-vliesofix?

Marion zei

Golden Medium is een acrylsubstantie die er voor zorgt dathet papier wat je gebruikt goed beschermd wordt.Sandra Meech gebruikt het ook veel in haar werk, maar dan met "Picture This', zie haar werkwijze in haar boeken. Ik heb het rechtstreeks op het papier gebruikt en daar overheen organza genaaid.