zondag 28 november 2010

DNA

Detail.

Genen spelen de hoofdrol in de erfelijkheid, zij bevatten de informatie voor alle erfelijke eigenschappen. Een gen is een stukje van het DNA dat de code bevat voor de productie van een bepaald eiwit.
DNA is de afkorting van het Engelse Desoxyribo Nucleic Acid, in het Nederlands desoxyribo - nucleïnezuur.
Ook dit keer weer een moeilijk onderwerp, hoe verwerk je dit thema in een klein quiltje. Heb een ondergrondje gemaakt van restjes stof van projecten waar ik nu mee bezig ben. ( Raw appliqué ).
Daarop heb ik afgeknipt haar van onze dochter, wat al een paar jaar in een plasticzakje bij mij in de kast lag, erop gelegd, met daarover heen een laagje organza. Daarna machinaal gequilt. Met de heatgun heb ik gaatjes in de organza gebrand, zodat haar haar erdoor komt.
Ook uit haren kunnen we DNA halen. Ooit zei onze dochter: Mama misschien kun je mijn haar in een quiltje verwerken. Nou bij deze, haar DNA is "veilig "opgeborgen......

2 opmerkingen:

Mariëlle Huijsmans zei

Originele verwerking van het thema! Ik heb ook nog haarlokken van mn kinderen liggen, je brengt me op een idee.

Margeeth zei

Wat een mooi idee om zo het haar van je dochter te verwerken.