dinsdag 23 november 2010

Verbeterd


Het quiltje van het thema Hortensia heb ik verbeterd, want ik was niet tevreden over het eindresultaat.
Het hortensia-blad van het nieuwe quiltje had ik reeds gemaakt. Gestikt op wateroplosbaar vlies met gemeleerd garen in de kleuren bruin-groen en oranje-rood. Op zich was het een heel mooi blad geworden. Maar de kleuren van het blad waren niet mooi met het roze en blauw van de stof. Daardoor ben ik gekomen tot het eerste ontwerp.
Het blad had ik opgeprikt op m'n prikbord want tegen een witte achtergrond was het heel mooi. Diverse malen heb ik quiltje erbij gepakt om te kijken wat de mogelijkheden waren. Andere achtergrond, andere kleuren, ander stof, een witte achtergrond etc. Opeens kwam ik op het lumineuze idee dat ik het hortensia blad ook kon verven.

Ondertussen denk ik heeeel hard na over het nieuwe thema; Genen. Het valt niet mee!

4 opmerkingen:

Marion zei

Inderdaad een hele verbetering, quiltje gaat zo meer spreken.

Marion zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Hilde van Schaardenburg zei

Petra, het is nu zo veel beter. Grote waardering voor de moed, om te veranderen.
groet,
Hilde

Marjon zei

Je hebt inderdaad een verbetering aangebracht. Mooi geworden.