maandag 14 juni 2010

Transparency

Net als Wietske heb ik ook een uitgebloeid hortensiablad als motief gekozen om mee te werken. Omdat ik een andere techniek dan Wietske toe wilde passen, besloot ik mijn idee toch uit te voeren.
De foto zag ik op internet en ik heb hem in zwart-wit afgedrukt.
Op een glasplaat werd een heel fijne zijde (pongé 5) 40/40cm met crêpeband vast gezet en onder de glasplaat de fotokopie gelegd. Omdat de zijde zo fijn is, is ze ook doorzichtig en de fotokopie schijnt er doorheen. De structuur van het verdroogde hortensiablad werd met wateroplosbare Gutta op de zijde getekend, dan met zijdeverf aquarelachtig geschilderd en tot slot gequilt.



6 opmerkingen:

Lya zei

Wat een prachtige quil! Nog zo'n mooie hortensia!
Lya

Marion zei

Je stijl is weer duidelijk herkenbaar.

Marion zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marion zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
wilma zei

Hallo Hilde
Het is weer een prachtig werkstuk geworden.

Corry in Canada zei

hallo Hilde,wat is dat mooi,Corry