donderdag 24 juni 2010

Hortensia


De hortensia waar ik van droomde.
Na het oefenen met Tyvekbloemen in diverse kleuren uiteindelijk besloten tot het maken van een hortensia met de kleur van het einde van het bloeiseizoen. Eind oktober staan de hortensia's er zo bij.
Ik heb de blaadjes gestempeld met een zelf gesneden stempel en textielverf. De bovenste laag bloemblaadjes is gemaakt van Tyvek beschilderd met acrylverf. De onderste laag blaadjes, in diverse kleuren, gemaakt van organza, die daarna met freemotion quilten in de vorm van bloemblaadjes zijn vastgezet (dank voor je advies, Hilde!).
Lya

8 opmerkingen:

Marion zei

Wat een mooi quiltje is dit geworden, ook het gebruik van de tyvek voor de bloemblaadjes is een uitkomst.

Unknown zei

Wow, wat vind ik dit schitterend gedaan. Mijn complimenten!
noor

Ellen zei

Wat is deze hortensia goed geslaagd!!!!!

Hilde van Schaardenburg zei

Lya, een heel bijzonder ontwerp en zo mooi uitgevoerd, meesterlijk!
groet Hilde

Margeeth zei

Deze is wel heel erg mooi!

wilma zei

In een woord schitterend !

petra zei

de hortensia lijkt wel van goud!
mooi hoor. groetjes petra

Corry in Canada zei

Wat een mooi quiltje is dat ,zou ik zo ophangen in mijn huis.
corry