vrijdag 11 juni 2010

Hortensia






Dit hortensia-bloem-blaadje, wat ik afgelopen voorjaar onder de hortensiastruik heb gevonden, is het uitgangspunt van mijn quiltje geworden.

Ik heb het blaadje gescand en uitvergroot. Vervolgens heb ik de strukturen van het blad overgetekend op wateroplosbaarvlies en dit intensief gestikt op kleine stukjes stof. Door het intensieve stikken is de stof na het uitspoelen van het vlies heel erg gaan rimpelen. De struktuur in de stof vind ik heel erg mooi geworden.
Blauw en rose omdat dat de meest voorkomende kleuren van hortensia zijn en het bruin in de achtergrond dat is de kleur van de bladeren van de hortensia bij mij in de tuin.
De letters heb ik met vliesofix op de stof aangebracht.







3 opmerkingen:

Hilde van Schaardenburg zei

Petra,
ik vind deze quilt speciaal... u gaat nieuwe uitdagingen aan, prima!
groet
Hilde

Lya zei

Wat een leuke verwerking van het onderwerp! Heel speciaal!
Groet
Lya

Marion zei

Heel abstact weer gegeven van jouw hortensia thema.Heel bijzonder.