zaterdag 6 februari 2010

Verbonden experimenten

Ik ben al weken aan het nadenken over het thema. Het idee in mijn hoofd is intussen wel ontstaan, maar hoe ik het moet maken, daar ben ik nog niet uit. Ik ben wel aan het expirmenteren geweest met allerlei draadjes en welke kleur deze draadjes dan zouden moeten krijgen. Hieronder een paar ongeverfde experimentjes.


En daarna geverfd, allemaal in hetzelfde verfbad, maar toch heel anders.

In de bovenste zitten ook wollen draadjes, en die zijn bijna helemaal wit gebleven

Maar deze worden het toch niet. Ik denk dat ik weet hoe het nu wel moet.

1 opmerking:

Margeeth zei

Marjon, wol moet, in tegenstelling tot plantaardige vezels zoals bijvoorbeeld katoen of linnen niet met soda (basisch) maar met azijn (zuur) 'gebeitst' (= de vezels klaarmaken om verf op te kunnen nemen) worden, vandaar dat je wol wit is gebleven.