zaterdag 23 januari 2010

Verbondenheid

Het thema voor ARTfor12 is 'Verbondenheid' en veel eerder dan verwacht ben ik al klaar. En dat komt omdat ik iets heb gebruikt wat ik al eens eerder had gemaakt.

Het begon zo: Ik had bedacht om het thema 'Verbondenheid' abstract uit te drukken.
Dus ik begon te tekenen en te tekenen, een paar A4-tjes vol totdat ik tevreden was. En toen ik naar de uiteindelijke schets keek, dacht ik: dit komt me wel heel bekend voor.
En het leek inderdaad op een quilt die ik een aantal jaren geleden heb gemaakt. Die quilt heb ik toen afgekeurd om 2 redenen: de kleuren waren niet goed en hij lubberde mij teveel aan de randen. Ik heb die quilt toen opgeborgen en er nooit meer naar gekeken.
Nu heb ik hem weer opgediept uit de kast en ik zag nog steeds de zwakke punten, maar ik zag ook dat er best wel stukken in zaten die goed waren.
En dus heb ik er een stuk uitgeknipt en dat is mijn quiltje geworden voor ARTfor12.

Het doet me wel goed dat ie uiteindelijk toch nog ergens van pas komt.

4 opmerkingen:

Margeeth zei

Wat een briljant plan om een 'mislukte' quilt te nemen en er gewoon een stuk uit te snijden. Je zou het niet zeggen dat je dat gedaan hebt als je het quiltje ziet, het ontwerp is gewoon zo goed dat het ook zo bedoeld kan zijn geweest.
Wel heel anders dan je andere werk als ik het mag zeggen, dit doet me dus echt heel sterk ergens aan denken.

Marion zei

Misschien zitten er in je "afgekeurde"quilt nog wel meer mooie stukken, die je kunt gebruiken, kun je er een serie van maken.Het idee is goed bedacht.

Anoniem zei

Ik vind het een leuke quilt, maar misschien kun je deze verdelen in blokken. Ken je Lisa Call, daar lijkt dit heel erg op, en zij heeft vaak kleine blokjes gemaakt.
Erg leuk om te zien, en dan kun je er ook nog eens andere kleuren aan toevoegen.
Groeten
Anna

Mariëlle Huijsmans zei

een mooie en spannende weergave van het thema. Zet je aan het denken, "wat bedoelt ze nu?"