zondag 28 februari 2010

Connected Lines

Eigenlijk was het de bedoeling om iets anders te maken. Het is ontstaan door toeval. Doordat ik deze week een proefje maakte, naar een methode van Lisa Call. Ik wilde het nog een keer maken met meer strakkere lijnen. Hiervoor gebruikte ik een discharge / shibori stofje die ikzelf gemaakt heb. Zwarte baantjes moesten ertussen komen, tijdens het quilten kwam ik erachter dat het wel erg sober werd. Dus quiltte ik er wat rode vlakken tussen. Dat ging er beter uitzien, en terwijl ik het van afstand bekeek, bedacht ik ineens het lijken wel VERBONDEN LIJNEN. Dat past precies bij ons thema: VERBONDENHEID. Het heeft zelfs een Kesa - achtige uitstraling gekregen. En zo gaf ik het quiltje de naam Connected Lines.

4 opmerkingen:

Marjon zei

De toevoeging van de rode lijnen maakt het inderdaad spannender. Leuk quiltje.

Mariëlle Huijsmans zei

bijzonder quiltje, ik wil die graag eens in het echt zien, denk dat de kleuren dan nog beter uitkomen.

Mariëlle Huijsmans zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
petra zei

mooie sfeer heeft het quiltje
groetjes petra