zondag 27 december 2009

BONT

Zoals ik al eerder aangaf kwam ik in eerste instantie niet verder dan boerenbont. Toch maar niet. Al surfend op het net vond ik ook allerlei foto's van bloemen, planten en vooral vlinders die bont in hun naam hadden. Zo vond ik een mooie foto van het bonte dikkopje



Maar uiteindelijk toch besloten om hier geen gebruik van te maken, het was voor mij gevoel niet 'bont' genoeg. Maar wat dan? Bij bont denk ik toch vooral aan veel kleuren. En dat heb ik als uitgangspunt gebruikt. En naar aanleiding van een huiswerkopdracht van Quilten Speciaal, ben ik met textielverf op canvas gaan schilderen. Dat leverde onderstaande lap op.



Na het fixeren van de verf daarna doorgestikt als een quilt, op de naaimachine. Daar was ik niet helemaal tevreden over, omdat het niet 'bont' genoeg was.



Ik heb daarna nog wat handborduurwerk toegevoegd en als afwerking heb ik het quiltje op spielatten gespannen. Ik weet niet of ik het officieel nog een quilt mag noemen, maar het is mijn uitwerking van het thema BONT.


2 opmerkingen:

Margeeth zei

O ja, dat huiswerk, ik weet precies welke les je bedoelt, heel herkenbaar. Goed idee om het op een stuk canvas te doen ipv op papier, heb je gelijk een quiltje.

Sonja Thalen zei

Marjon een heel bijzonder quiltje.