woensdag 12 augustus 2009

Rosa







Ik heb besloten om het nieuwe thema gewoon letterlijk te nemen, dus “geurende roos” en “schijnende maan”.
Mijn moeder Ruth Kübler http://www.ruthkuebler.org/ heeft ruim 30 jaar geleden een linoleumsnede van een wondermooie roos gemaakt. Zij werkte toen daarmee uitsluitend op papier. Ik mocht deze nu gebruiken om op stof te printen. Zij is heel benieuwd, wat ik ermee zal doen. Alles wat ik met textiel doe, is voor haar verrassend nieuws.
De geur van de roos heb ik uitgebeeld door kralen en kristallen en het schijnen van de maan met zilver- en holografische verf en garen.

6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat is het bijzonder Hilde,om de linosnede te geruiken van je moeder! Het is een prachtige rozengeur en maneschijn geworden. n het zal je moeder zeker veel genoegen doen!

Margeeth zei

Wat een mooie roos is dat geworden en wat een goed idee om een linoleumsnede te gebruiken die je moeder gemaakt heeft (weten we ook gelijk van wie je je schildertalent hebt geerfd).

Marion zei

Wat een prachtige roos is dit geworden, en waar je je talent vandaan hebt, zit in de familie.

Lya zei

Alweer zo'n beeldschone quilt!
Groet
Lya

wilma zei

Hilde het is weer prachtig geworden en fijn dat je de linosnede van je moeder kon gebruiken

Mariëlle Huijsmans zei

ik ben heel benieuwd hoe je roos er in het echt uit ziet, vast nog mooier dan opde foto