vrijdag 5 juni 2009

Hagedis

Ondanks dat het mijn eigen thema was, was het toch lastig. Mijn eerste poging werd niks en toen ben ik maar iets heel anders gaan doen.
Eerst heb ik een witte lap gevilt. Er zit ook wat lichtpaars in en verder witte en rode zijde.
Uit die lap heb ik een hagedis geknipt.

Deze heb ik vervolgens met een roodblauwe achtergrond vervilt. De hagedis kromp wel iets, maar gelukkig niet te veel.
Daarna heb ik nog een andere lap gevilt en die als achtergrond gebruikt. En vervolgens het geheel gequilt.

Eerst ben ik om de hagedis gaan stikken. En toen ik daarmee klaar was, bleek dat de hagedis helemaal omhoog kwam. Vooral toen ik de achtergrond had gequilt, bleek het verschil nog hoger. Het is een heel leuk effect, maar voor mij volkomen onverwacht. Het was eerst een vlakke lap, maar nu is de hagedis ongeveer 3 mm hoog en ligt hij als het ware op de lap.

6 opmerkingen:

Mariëlle Huijsmans zei

wat een verrassende hagedis, zo heel anders als je andere werk. de structuur v z'n huid komt goed naar voren. Leuk

Margeeth zei

Echt heel bijzonder.

wilma zei

Ik vind het erg prachtig geworden

Hilde van Schaardenburg zei

Wietske, met dit werk bent u een nieuwe weg gegaan, prima!
Ik ben heel benieuwd, wat we in de toekomst nog zullen zien, spannend!!!

petra zei

mooi wietske! groetjes petra

Marion zei

Verrassend, heel anders als je andere werk, kleur, materiaal gebruik erg goeg gelukt.