woensdag 10 juni 2009

Gila Monster

Onlangs is er een nieuw medicijn, voor mensen met Diabetes Mellitus Type 2, op de markt gekomen. De werking van het medicijn is gebaseerd op het speeksel van een Gila Monster. Het Gila Monster is een hagedis en leeft in de woestijn. Deze hagedis heeft gediend als uitgangspunt voor mijn art-quiltje.


Momenteel heb ik weinig tijd om te quilten en de inspiratie is ondanks deze prachtige hagedis ver te zoeken. Ik ben begonnen met het uitwerken van een detail van de huid van de hagedis.
Maar ik was niet tevreden. Het eindresultaat was erg 'plat' het leefde niet en de compositie was ook niet mooi. Ik heb nog geprobeerd om de quilt te verbeteren met behulp van 'bleachen'. Het werd er wel beter van maar onvoldoende naar mijn zin. Eigenlijk moet ik opnieuw beginnen. Maar de tijd, de inspiratie en de zin om op nieuw te beginnen ontbreekt.
Deels uit frustratie en deels om te voorkomen dat ik er verder aan ga prutsen, heb ik het quiltje maar in stukken geknipt en in de prullebak gegooid. Voor de foto heb ik het nog maar even uit gevist;-) Deze keer geen quiltje van mijn kant. Ik kijk uit naar het volgende thema!


3 opmerkingen:

Marion zei

Wat jammer dat je quiltje mislukt is, volgende keer beter.

wilma zei

jammer petra maar misschien is het volgende thema een betere

Hilde van Schaardenburg zei

Beste Petra,
zou u niet nog een poging willen wagen? Wanneer ik iets daaraan zou kunnen bijdragen, dan doe ik dat graag.
b.v. zou u van de verknipte stukken een spannende collage kunnen maken.
groet Hilde