zondag 10 mei 2009

Hagedis

Er zijn meer dan 5000 verschillende soorten Hagedissen ( Lacertilia ). Hagedissen komen vrijwel wereldwijd voor, behalve in het noorden van Noord - Amerika en het uiterste noorden van Azië. De huid van een hagedis is altijd bedekt met schubben. ( Dit zijn enkele citaten uit Wikipedia ).

Heb veel op internet rond gesurfd om inspiratie en informatie te krijgen. Vond het een moeilijk onderwerp, en dit is het geworden. Een abstracte zeefdruk van een hagedis, ook wilde ik tekst in mijn quiltje, dit heb ik gestempeld. De rest van de stof had ik nog van andere projecten over, de blauwe stof is van een kledingstuk van D.H. Heel eenvoudig machinaal gequilt.

3 opmerkingen:

Lya zei

Leuk quiltje geworden! Is de oranje 'vlek' rechtsboven ook een hagedis?
Groet
Lya

Margeeth zei

Ha, ik zie dat je de zeefdrukhagedis die je in Veldhoven kocht ook echt hebt gebruikt. Ik was heel benieuwd hoe je hem zou gaan gebruiken, heel mooi, een echte 'Sonja'.

wilma zei

Leuk geworden Sonja